Jeśli rozmyślasz nad stworzeniem własnego kursu online, z pewnością zrodziło się w Twojej głowie wiele wątpliwości. Czy chcę zacząć działać online? Kto będzie tym w ogóle zainteresowany? Czy mam coś, czego mogę uczyć innych? Czy nie będę pracować na próżno? Co będę z tego mieć? Każdy z nas ma w głowie głos, który każe wątpić. Tego wewnętrznego sabotażystę najlepiej pokonać własną bronią, czyli odpowiedzieć na te pytania.
Czy chcę zacząć działać online?
Jeżeli jeszcze nie istniejesz w sieci, to najwyższy czas, aby zacząć działać online. Z pewnością znasz powiedzenie: “Jeżeli nie ma Cię w internecie, nie istniejesz”. Sytuacja z koronawirusem pokazała, że praca zdalna i biznes online niesie ze sobą wiele korzyści. Większość firm nie zdecydowała się jeszcze wrócić do pracy w dawnym wymiarze i prognozuje się, że w wielu branżach home office stanie się główną formą pracy (źródło: businessinsider).
Nie ma tego złego – prowadzenie działalności online cechuje się niską barierą wejścia, a rezultaty mogą przerosnąć oczekiwania. Oczywiście nie bierze się to znikąd, budowanie bazy odbiorców i tworzenie dla nich treści, to wymagająca praca, ale warto jej podołać, bo korzyści są bardzo duże m.in. możliwość pracy zdalnej z dowolnego miejsca, czy niczym nieograniczona ilość klientów (możesz docierać do ludzi z każdego zakątka Polski a nawet świata).
Czy mam coś, czego mogę uczyć innych?
Jeżeli chcesz uczyć innych, tworząc kursy online, nie musisz mieć wykształcenia pedagogicznego. Wystarczy, że masz coś, w czym jesteś naprawdę dobry i potrafisz przekazać swoją pasję innym. Nie musi to być wiedza akademicka. Zastanów się, w czym jesteś dobry? Jakiej pomocy szukają u Ciebie znajomi? Z jakimi sprawami przychodzą współpracownicy? Od czego ekspertem jesteś w swoim otoczeniu?
Być może znajomi dzwonią do Ciebie, kiedy stuka pralka, bo jesteś złotą rączką? Może umiesz wydziergać na drutach piękny szalik, którym zachwycają się wszyscy w pracy? A może uchodzisz za eksperta od komputerów w pracy? Pomyśl w czym jesteś na tyle dobry, że możesz uczyć tego innych.
Zanim jednak zdecydujesz się stworzyć swój pierwszy kurs, sprawdź, czy jest na niego zapotrzebowanie i czy znajdzie się grupa ludzi, którzy zechcą go kupić? Jak to zrobić? Ucz się od najlepszych? Ola Budzyńska, która zarabia na kursach online, opublikowała podcast, w którym zdradza, jak ona to robi. Posłuchaj.
I pamiętaj. Jeżeli stworzenie własnego kursu wydaje Ci się, czymś nieosiągalnym, skup się na procesie – małych krokach każdego dnia. Rozpisz sobie cały plan powstania kursu na kolejne, szczegółowe kroki, a te kroki, kolejno rozpisz sobie w kalendarzu i działaj.
Co będę z tego mieć?
Tworzenie i sprzedaż kursów online daje wiele korzyści, nie tylko materialnych. Dużą zaletą tego typu biznesu jest swoboda działania – pracujesz z dowolnego miejsca. Możesz pracować w domu lub biurze. Możesz też wyjechać za granicę i wciąż być w kontakcie ze swoimi klientami. Musisz mieć przy sobie tylko komputer z dostępem do internetu.
Kolejną korzyścią jest dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów i niczym nieograniczone możliwości sprzedażowe. Nie jesteś ograniczony, chociażby ilością miejsc na sali wykładowej czy tym, że w danym terminie sala jest zajęta. A z tymi problemami borykają się osoby prowadzące szkolenia stacjonarne. Raz nagrany kurs możesz sprzedać dowolnej liczbie osób. Co więcej, sprzedaż może być ciągła, bo nie jesteś ograniczony żadnymi terminami, ani miejscem. Dzięki temu zyskujesz dużą swobodę działania, co może przełożyć się na większe zyski.
A jeżeli już o zyskach mówimy, to nie jest tajemnicą, że na kursach online można sporo zarobić. W 2018 roku Mirek Burnejko zarobił ponad milion na kursach online! I dopiero zaczynał się rozkręcać! O jego sukcesie i o tym, jak do tego doszedł, możesz przeczytać tutaj.
I jak? Czujesz, że to najwłaściwsza droga dla Twojego biznesu? Jeżeli chcesz zacząć działać, to tylko z platformą WP Idea, z której korzysta czołówka polskiej blogosfery zarabiającej na kursach online. Kto? Zobacz tutaj.
Na dobry start, dajemy Ci możliwość skorzystania z platformy WP Idea przez 15 dni za darmo, żeby sprawdzić, czy spełnia wszystkie Twoje oczekiwania. Wystarczy, że napiszesz do nas maila “Chcę!” lub kliknij w przycisk poniżej i skorzystaj z formularza kontaktowego. Działaj! 🙂