Odwiedź nasze profile:

[Inspiracje] Zobacz, jak ofertę swojego kursu zaprojektowała Monika Brzostek

24 czerwca, 2021 Brak komentarzy

Wystarczy kilka prostych zabiegów, by strona z ofertą Twojego kursu wyglądała estetycznie i profesjonalnie. Nie trzeba zatrudniać grafika ani instalować wielu niepotrzebnych wtyczek. W czym więc tkwi sekret? Dzisiaj zajrzymy na stronę Moniki Brzostek, by zobaczyć, jak przy pomocy kliku prostych zabiegów zbudowała atrakcyjną wizualnie ofertę swojego kursu.

Zainspiruj się

Zanim przejdziemy do konkretów, chcę Ci powiedzieć, że ten artykuł to początek serii pod hasłem „Zainspiruj się”. Chcemy w niej pokazywać osoby, które z powodzeniem tworzą kursy na platformie WP Idea i wiedzą jak wykorzystać jej możliwości. Chcemy przez to pokazać, że nie trzeba wiele, by stworzyć atrakcyjną wizualnie stronę kursową. Na pierwszy ogień idzie strona Moniki Brzostek. Zobacz, jak wygląda jej strona.

Proste i estetyczne

Pewnie zastanawiasz się kim jest Monika i czym się zajmuje. Monika od 8 lat mieszka w Oslo, a od 4 lat prowadzi szkołę językową „Norweski dla Polaków”. Kiedy zorientowała się, że rośnie zapotrzebowanie na szkolenia online, otworzyła Akademię do samodzielnej nauki języka norweskiego.

– Nasza szkoła początkowo prowadziła jedynie kursy stacjonarne, aby później rozszerzyć swoje usługi o kursy grupowe online, o które prosili nas kursanci mieszkający w innych częściach Norwegii niż Oslo – wyjaśnia Monika. – Pomysł na budowę Akademii do samodzielnej nauki kolejny raz zrodził się z potrzeby kursantów, którzy prosili mnie o sprzedanie im dostępu do materiałów, z których korzystamy na naszych kursach grupowych. Aby pomóc im w nauce, oprócz „suchych” materiałów, na stronie Akademii kursanci otrzymują kompletny kurs do samodzielnej nauki wraz z nagraniami wideo, planem nauki i testami sprawdzającymi postępy w nauce.

Monika zbudowała stronę swojej Akademii na WP Idei GO. Ta wersja nie pozwala na instalowanie dodatkowych wtyczek, ale nie przeszkadza to w stworzeniu profesjonalnej i atrakcyjnej wizualnie oferty kursu. Wystarczy tylko odrobina kreatywności. U Moniki założenie było proste, strona z ofertą kursu miała nawiązywać do pozostałych stron internetowych, które są częścią identyfikacji wizualnej szkoły.

– Na naszych stronach zawsze staram się stawiać na maksimum informacji w połączeniu z maksimum prostoty – mówi Monika. – Chcę, aby nasze strony były estetyczne i proste i aby jednocześnie przekazywały wszystkie potrzebne informacje już przy pierwszym rzucie oka. Mam nadzieję, że udało mi się to osiągnąć również na platformie kursowej.

Szablony WP Idea

W WP Idei zarządzanie wyglądem stron kursowych opiera się na blokowym systemie Gutenberg. Takie rozwiązanie jest bardzo intuicyjne i daje wiele możliwości edycji strony, ponieważ odbywa się na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Dzięki temu każdy z elementów strony (np. tytuł, nawigacja kursu, pasek informacyjny) można przesunąć w dowolne miejsce lub całkowicie usunąć. Co więcej, można dodać do strony nowy element z edytora Gutenberg i umieścić go w wybranym przez siebie miejscu. Zobacz poniżej, jak to działa.

Ocieplić naukę

Monika w bardzo prosty sposób wykorzystała bloki edytora Gutengerg, by zbudować swoją stronę. Całość, jak sama mówi, oparta jest na prostych, lecz ciepłych kolorach, które ocieplają skojarzenie z nauką. Dominuje tło w bardzo jasnym, prawie białym odcieniu, czarny tekst i czerwone przyciski. Dodatkiem są pomarańczowe ikony.

Do zbudowania swojej strony Monika wykorzystała trzy proste bloki: wideo, tekst i obrazek. To wystarczyło, by stworzyć atrakcyjną wizualnie ofertę kursu. Pierwszy blok to powitanie, po nim następuje sekcja wideo z prezentacją Akademii. Przy scrollowaniu strony nieruchomy zostaje dolny pasek z zegarem odliczającym dni do zapisu na kursy grupowe (pochodzi z integracji z MailerLite) oraz górna belka, na której widać: logo, rodzaje kursów, konto kursanta, faq, certyfikaty i koszyk.

Po sekcji wideo następują kolejne bloki tekstowe wraz z obrazkami. Monika w ten sposób pokazała korzyści płynące z przystąpienia do jej kursu. Znajdziemy tu m.in. informacje o: materiałach dodatkowych, gwarancji satysfakcji, planie kursu, grupie wsparcia, pokoju na zoomie itp.

Poszczególne sekcje strony przeplatają bloki z przyciskiem „Zapisz się na kurs”, aby kursant mógł w dowolnym momencie przewijania strony dokonać zakupu.

Na końcu strony Monika umieściła blok, w której napisała kilka słów o sobie oraz blok z grafiką zachęcająca do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami. Obrazek w kolorze czerwonym jest bardzo dużych rozmiarów, więc nie sposób go nie zauważyć. To bardzo sprytny zabieg, który zwiększa prawdopodobieństwo, że klient nie opuści strony, ale przejdzie do kolejnej podstrony. To oczywiście duży plus, ponieważ im więcej informacji o kursie zdobędzie klient, tym większe szansę na szybszą decyzję o zakupie.

Czy było trudno?

Pewnie zastanawiasz się:

  • Czy wykonanie takiej strony jest trudne?
  • Czy jestem w stanie samodzielnie stworzyć taką ofertę dla swojego kursu?

Monika zdradziła nam, że zanim zaczęła pracować na platformie WP Idea, wcześniej dwukrotnie próbowała stworzyć kurs przy pomocy innych narzędzi. Niestety musiała porzucić swoją pracę, ponieważ narzędzia te nie miały funkcji, dzięki którym mogłaby zrealizować wizję o swoim kursie. Dopiero pracując na WP Idei udało jej się stworzyć to, co zamierzała.

– Pracę nad platformą kursową wykonałam samodzielnie i nie była ona dla mnie trudna, gdyż od wielu lat pracuję z WordPressem. Podejrzewam, że stworzenie bazy pod kurs mogłoby zajęć osobie niedoświadczonej nieco więcej czasu, jednak WP Idea jest fantastycznie okrojona ze wszystkie zbędnych elementów, które mogą wprowadzić zamieszanie i pozostawia tylko te opcje, które w tego typu platformie są naprawdę ważne – wyjaśnia Monika. – Wraz z obszernymi instrukcjami i ekspresową pomocą supportu nawet początkująca osoba może sobie szybko poradzić ze stworzeniem własnej platformy kursowej.

Monika radzi…

Zapytaliśmy Monikę, czy ma jakąś radę dla osób, które chcą osiągnąć ciekawy efekt wizualny na swojej platformie. Co może im pomóc?

Zastanów się, co opowiedziałbyś przyjacielowi, który pierwszy raz słyszy o Twoim projekcie. Jeśli wizja opowiedzenia o nim Cię ekscytuje, to znaczy, że Twój produkt jest dobry – wyjaśnia Monika Brzostek. – A teraz weź kartkę papieru i w jak najbardziej obrazowy sposób rozpisz lub rozrysuj to co powiedziałeś. To jest dokładnie to, co Twój klient ma zobaczyć na stronie głównej. Nie zapomnij pokazać siebie, aby kurs miał ludzką twarz.

Gotowi, do startu…

Dzięki wskazówką od Moniki, masz już solidną dawkę inspiracji i podpowiedzi, które pomogą Ci stworzyć wymarzoną stronę kursową. Swoją wizję możesz zrealizować już teraz, korzystając z 15 darmowych dni z platformą WP Idea. Dostajesz ten czas, żeby przetestować wszystkie funkcje platformy, także te z wersji PRO. Okres próbny do niczego nie zobowiązuje. Wersję testową możesz zamówić wysyłając do nas wiadomość lub korzystając z tego formularza.

Gotowi, do startu, START! 🙂

0 0 votes
Ocena artykułu
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chętnie przeczytamy Twoją opinię, zostaw komentarz!x
()
x