To był dziwny rok dla wszystkich, ale to pewnie już wiesz… To czego nie wiesz, to… jaki będzie kolejny i czy warto dalej realizować sprzedaż produktów cyfrowych ?
Po co w ogóle robić podsumowanie?
Sytuacja jest prosta. Czasem trzeba się zatrzymać, wziąć oddech, zerknąć za siebie i powiedzieć: “o kurcze, całkiem sporo udało się już zrobić”.
Publigo rozwijamy od 2014 roku, ale chyba nigdy nie mieliśmy jeszcze tak jasnej wizji dokąd dążymy. A widać to właśnie patrząc na podsumowanie 2022 i plany na 2023.
Mamy jasny cel.
Chcemy by każda przedsiębiorcza osoba, mogła zamienić swoją wiedzę, doświadczenie czy pomysły w biznes oparty o sprzedaż produktów cyfrowych i usług.
Nie ważne czy to matka, która musiała zrezygnować z pracy i zająć się dziećmi. Programista, który uwielbia dzielić się swoją wiedzą i uczyć innych. Coach, który chce prowadzić grupę ludzi w kierunku ich lepszej wersji. Pasjonat ogrodnictwa, marketingu, fitnessu, nagrywania filmów, fotografii, zarządzania, sprzedaży, szydełkowania, krawiectwa, robotyki, technologii…
Nie ważne czy jest to kurs online, webinar, podcast, e-book, konsultacje, płatny klub, płatny newsletter, oprogramowanie (SaaS) itp. To Ty decydujesz o formie (i Twój rynek) – my dajemy Ci narzędzie, które pomoże Ci osiągnąć cel najkrótszą drogą.
Możesz blogować, budować oprogramowanie, pisać książki, nagrywać podcasty. Możesz mieć swoją społeczność czy robić webinary. Nie każdy wie jak sprzedawać produkty cyfrowe. Zajmij się treścią – my zapewnimy system sprzedaży i dystrybucji.
A jeśli mam produkt fizyczny?
Nie chcemy by Publigo stało się narzędziem do wszystkiego, ale zamierzamy wesprzeć w podstawowy sposób również sprzedaż produktów fizycznych. Bardzo często biznes online wspiera się np. fizycznymi książkami. Nie zapominamy o tym.
Co zatem zrobiliśmy w 2022 roku, by zbliżyć się do naszego celu?
1. Dodaliśmy możliwość sprzedaży produktów cyfrowych i usług
Było to możliwe już wcześniej, ale trzeba było je sprzedawać za pomocą funkcjonalności kursów. Teraz masz do dyspozycji dedykowane moduły, które są zoptymalizowane pod konkretne zastosowania (osobny dla sprzedaży produktów cyfrowych takich jak np. e-book i osobny do sprzedaży usług).
2. Dodaliśmy zaawansowane funkcje wspierające sprzedaż produktów cyfrowych
Dodaliśmy możliwość przekierowania użytkownika na dowolną stronę (tzw. thank you page) po zakupie, moduły zwiększające sprzedaż (tzw. BUMPy i UPSELLe) czy odzyskujące nieopłacone zamówienia.
Wdrożyliśmy także funkcjonalność Programu Partnerskiego. Dzięki temu możesz zbudować sieć partnerów, którzy otrzymują prowizję w zamian za polecanie Twoich produktów i usług.
Wprowadziliśmy nową wersję koszyka zakupowego, która mam mniej rozpraszających elementów (np. brak nagłówka).
3. Poprawiliśmy platformę od strony klienta
Wprowadziliśmy możliwość dodawania prywatnych notatek, dzięki czemu kursant może dodawać sobie w lekcjach najważniejsze informacje z lekcji wideo itp.
Przenieśliśmy wiele rozproszonych funkcjonalności w jedno miejsce, w którym klient znajdzie historię zamówień, certyfikaty, zmieni hasło, czy zobaczy swoje prowizje jeśli ma status Partnera.
Dodaliśmy wyszukiwarkę, która przeszukuje zarówno produkty jak i zawartość kursu.
Dodaliśmy możliwość ograniczenia liczby logowań użytkowników na to samo konto.
4. Zmiany wizualne
Zaczęliśmy od rebrandingu. Kiedyś WP Idea, dziś Publigo. Proces zmian trwał w zasadzie cały 2022 rok. W kilku miejscach nadal można spotkać starą nazwę.
Zmiana nazwy wyraża zmianę celu. WP Idea miała być wyłącznie narzędziem do tworzenia i sprzedaży kursów. Publigo to znacznie więcej.
W ślad za zmianą nazwy rozpoczęliśmy także zmiany wyglądu panelu administracyjnego oprogramowania. Pracowaliśmy nad nimi cały 2022 rok i nadal pracujemy by osiągnąć efekt, który sobie założyliśmy (poniżej to do czego dążymy).
Czy to wszystko?
Nie. To te najważniejsze punkty. Nieco dokładniej możesz to obejrzeć w publikowanej przez nas historii zmian oprogramowania Publigo (choć to nadal pewna uproszczona wersja).
Swoją drogą ROZWIJAJ to też osiągnięcie 2022 roku. Wcześniej zbieraliśmy Wasze sugestie do excela, ale efektywność tej formy była bardzo słaba.
Zmieniliśmy też dostawcę hostingu video dla naszych Publigo GO z Vimeo na Bunny.net. Powody tej decyzji to dziwna polityka Vimeo i ich ograniczenia, ale to temat na osobny artykuł.
Co nas czeka w 2023?
Najważniejsze dla nas to wdrożenie obsługi nowych produktów tj.: klubów, webinarów, zaawansowanych subskrypcji (również z API dla SaaSów) oraz wdrożenie obsługi produktów fizycznych.
Poza tym mamy jeszcze dwa ważne cele: ukończenie przebudowy panelu administracyjnego oraz zmiany w widokach użytkowników (optymalizacja widoków mobilnych, lepszy panel klienta, nowoczesne widoki koszyka zakupowego, usprawnienie istniejących funkcjonalności).
Oczywiście to tylko kierunek. Cały czas obserwujemy też Wasze zgłoszenia na portalu rozwijaj.publigo.pl i uwzględniamy je w planie.
Mamy też otwarte oczy, głowy i serca na to co się będzie działo ?
Poza samym oprogramowaniem czekają nas też wyzwania związane ze zmianą formy organizacyjnej firmy oraz inflacją. Zapowiada się na bogato ?
Warto też wspomnieć o naszym projekcie, który współtworzymy wraz z mec. Wojciechem Wawrzakiem z praKreacja.pl.
Projekt Bezpieczny.BIZ, bo o nim mowa ma odciążyć przedsiębiorców z wyzwań związanych z kwestiami prawnymi przy sprzedaży produktów. Kolejna cegiełka, która ma pomóc każdemu zarabiać na jego wiedzy, rozbijająca mur wymogów prawnych.
A jakie są Twoje plany na 2023 rok? Koniecznie podziel się nimi w komentarzu poniżej!