Ten, kto wie jak zwiększyć sprzedaż korzystając z podbijania sprzedaży czy proponowania droższej wersji produktu, ten od razu skorzysta z poniższych technik. A kto nie wie… ten niech jak najszybciej uzupełnij wiedzę 😉
O co chodzi z podbijaniem sprzedaży?
Technika powszechnie znana jako Bump Offer, to tak naprawdę szczególny przypadek sprzedaży krzyżowej (cross sell).
OK, to jeszcze mały krok do tyłu. Czym jest sprzedaż krzyżowa?
Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie.
Kupujesz garnitur. Ładny, cena ok, decyzja zapadła. Czas udać się do kasy. Ale zaraz, drogi kliencie, a może krawat? Skarpetki, spinki, koszula? Płaszcz? Buty?
Już rozumiesz?
Skoro kupujesz garnitur, to istnieje spora szansa, że potrzebujesz do niego powyższych produktów uzupełniających. Sprzedawca wręcz powinien Ci je zaproponować. Żeby się nie okazało, że wrócisz do domu i się okaże, że nie masz pasującego krawatu 🙂 Takim sposobem, wręcz naturalnie możesz zwiększyć sprzedaż.
Czym zatem jest Bump?
W zasadzie to element powyższego przykładu. Podchodzisz do kasy z garniturem i sprzedawca pokazuje Ci leżące na ladzie skarpetki. Dosyć, że znacząco tańsze niż garnitur, to jeszcze w jakiejś specjalnej ofercie tu i teraz (np. 3 w cenie 2).
Zasady są proste: ma to być szybka decyzja, bez długiej analizy. Super oferta, nieznacząca cena (z punktu widzenia całego koszyka).
Przykład nieco bardziej ze świata online: sprzedajesz kurs online za 800 zł. To promocja na 30-minutową konsultację w cenie 79 zł, zamiast 150 zł ma szansę zadziałać? Sprzedaż właśnie wzrosła o niemal 10%.
Za chwilę omówimy też kwestię up-selli, ale najpierw zobacz jak w praktyce może wyglądać Bump w oprogramowaniu do sprzedaży kursów, produktów cyfrowych i usług Publigo:
OK, a czym są up-selle? To nie to samo?
Nie 🙂 Ale mało kto wie, co jest czym i nazwy się mieszają w internecie. A up-sell to jednak zupełnie inne podejście.
Może znów spróbujmy na przykładzie?
OK, to załóżmy, że potrzebujesz słuchawek do telefonu. Wybierasz się do sklepu z elektroniką, znajdujesz jakieś niedrogie na kabelku, już chcesz płacić, ale po krótkiej rozmowie ze sprzedawcą stwierdzasz, że bez kabelka będzie wygodniej i bierzesz jednak inne, droższe… właśnie nastąpił up-sell.
Zdecydowałeś się na droższą wersję produktu, który zaspokaja tę samą potrzebę.
Droższy zazwyczaj oznacza, wygodniejszy, bardziej prestiżowy, indywidualny… i z wyższą marżą dla sprzedawcy ?
Idziesz po Toyotę, a wracasz do domu Lexusem…
W świecie online przykładem może być zastąpienie e-booka kursem, który jest znacznie droższy, ale zawiera materiały wideo, audio, dostęp do społeczności itp. Twój klient zdecydował się na zakup e-booka, ale w koszyku widzi, że może go zamienić na kurs i zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie… Coś tego typu:
Po kliknięciu e-book zostanie zastąpiony kursem (w przeciwieństwie do bumpa, który doda do koszyka wybrany produkt).
Od teraz obie te techniki bez problemu uruchomisz w Publigo (od wersji 5.8).
Jak zwiększyć sprzedaż z Publigo innymi technikami?
Skorzystaj z funkcjonalności Programu Partnerskiego.
Możesz zaangażować partnerów, którzy w zamian za prowizję od sprzedaży będą podsyłać Ci klientów. O tym, jak to działa pisaliśmy w tym artykule.
Możesz też eksperymentować z kodami zniżkowymi, ale tu doradzamy ostrożność. Nikt nie lubi dowiedzieć się, że produkt, który niedawno kupił, jest w promocji i w niższej cenie niż zaledwie kilkanaście dni temu.
Pamiętaj również, że Publigo wyposażone jest w mechanizm odzyskiwania nieopłaconych zamówień. Warto go ustawić, by przypominał klientom, że złożyli, ale nie opłacili zamówienia.
Kilka drobnych usprawnień w koszyku
Na koniec chcę jeszcze zwrócić Twoją uwagę na drobne usprawnienia w wyglądzie i działaniu koszyka zakupowego Publigo.
Pozbyliśmy się kilku niepotrzebnych elementów, poprawiliśmy wygląd tabeli z zawartością koszyka, dodaliśmy prezentację sumy zamówienia bez podatku VAT oraz ile ten podatek wynosi.
A to dopiero początek zmian, które planujemy. Koszyk będzie stopniowo modernizowany a jego możliwości sprzedażowe rozbudowywane!