Odwiedź nasze profile:

[CASE STUDY] Jak sprzedawać kursy wraz z zewnętrznymi bonusami? Podejrzyj, jak robi to Gym Break!

24 czerwca, 2021 Brak komentarzy

Kasia i Szymon chcieli zaoferować swoim kursantom dodatkowe bonusy za udział w kursie. Wymyślili, że każdy, kto zakupi ich najnowszy kurs, dostanie również dostęp do aplikacji dietetycznej. Super pomysł, prawda? Pytanie tylko, jak połączyć platformę WP Idea z zewnętrzną aplikacją, by całość nadal działała sprawnie? W tym już nasza głowa! Sprawdź, jak to się udało.

Kurs z bonusem

Katarzyna Kępka i Szymon Gaś są twórcami kilkunastu kursów i planów treningowych. Pewnego dnia otrzymaliśmy od nich maila, w którym opisywali swój nowy pomysł na kursy:

[…] Chcemy dodać dwa nowe kursy, które będą umożliwiały userom również dostęp do aplikacji dietetycznej. Dostęp user będzie uzyskiwał poprzez wprowadzenie kodu rabatowego w aplikacji. Kod rabatowy chcielibyśmy wysyłać userowi w mailu w momencie zakupu kursu […]

Innymi słowy, aby taka integracja mogła sprawnie działać, klient po zakupie wybranego kursu powinien otrzymać:

  • standardowy mail potwierdzający płatność,
  • mail z unikatowym kodem rabatowym,
  • informację z instrukcją, jak z niego skorzystać.

Integracja WP Idea z Zapierem

Nasz dział techniczny od razu podpowiedział rozwiązanie. Tego typu integrację można przeprowadzić za pomocą Zapiera (integracja platformy WP Idea z Zapierem dostępna jest w wersji PRO i PLUS). Jak to działa?

Zapier to system do łączenia ze sobą różnych aplikacji – wyjaśnia Michał Jaworski, twórca platformy WP Idea. – Mimo, że jest to system, który ma ułatwiać takie działania, to i tak dla osoby nietechnicznej może być skomplikowany i trudny w obsłudze. Dlatego nasz dział techniczny przyjął zlecenie na przeprowadzenie takiej integracji.

Aby osiągnąć efekt, na którym zależało Kasi i Szymonowi, potrzebowaliśmy:

  • treść maila, który byłby wysyłany do klientów,
  • arkusz z kodami rabatowymi umożliwiającymi dostęp do aplikacji dietetycznej,
  • dostęp do Zapiera Kasi i Szymona.

Kiedy wszystko było już przygotowane, mogliśmy stworzyć odpowiedniego Zapa, czyli integrację pomiędzy WP ideą i aplikacją dietetyczną. Zap ten działa tak:

1. Odbiera informację od WP Idea, że pojawiło się zamówienie danego kursu.
2. Pobiera kod rabatowy ze specjalnie przygotowanego arkusza w Google Sheet.
3. Oznacza kod, jako wykorzystany.
4. Wysyła do klienta maila z odpowiednią nazwą produktu i pobranym z arkusza kodem.

Jak wyglądał ten mail i kod w nim? Spójrz poniżej:

Czy wszystko działa tak, jak powinno?

Kasia i Szymon są bardzo zadowoleni z nowej funkcji, bo dzięki niej mogą sprzedawać diety wraz z treningami w jednym miejscu.

Wszystko działa znakomicie. Klienci otrzymują maile z kodem i instrukcją postępowania i nie ma żadnych problemów ani pytań dodatkowych – mówi Katarzyna Kępka. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej dodatkowej funkcji i wdzięczni za jej wprowadzenie, bo dzięki temu możemy sprzedawać diety w pakiecie z treningami w jednym miejscu. Jest to dobre dla nas z biznesowego punktu widzenia, ale też przyjazne klientom, którzy nie tracą czasu przeklikując się na osobne strony sprzedażowe. Zdecydowanie potrzebna funkcja.

Jeżeli Ty też chcesz stworzyć swój wymarzony kurs, przetestuj platformę WP Idea i wszystkie jej funkcje! Skorzystaj z 15-dniowej darmowej wersji próbnej! Bez zobowiązań i podawania numeru karty kredytowej. Próbujesz, korzystasz i jeśli się nie zdecydujesz, to trial samoistnie wygaśnie.


0 0 votes
Ocena artykułu
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chętnie przeczytamy Twoją opinię, zostaw komentarz!x
()
x