Kolejny sukces za nami – ulepszyliśmy interfejs wariantów cenowych! Korzystanie z niego jest dużo bardziej intuicyjne i daje wiele możliwości sprzedażowych. Sprawdź, jak możesz wykorzystać warianty cenowe w Twoim biznesie i dowiedz się, jak je aktywować w Publigo.
Warianty cenowe w Publigo to żadna nowość. Do niedawna jednak trzeba było je samodzielnie włączyć. Dziś nie jest to już konieczne! Sprawiliśmy, że opcje cenowe (zwane też wariantami cenowymi) stały się integralną częścią platformy, nie musisz już ich w żaden sposób aktywować. To duże uproszczenie, które da Ci wiele nowych możliwości sprzedażowych i pozwoli na rozbudowanie swojej oferty w dużo prostszy i szybszy sposób.
Poznaj zmiany, jakie wprowadziła aktualizacja 6.4 i zacznij z nich korzystać już dziś!
Ulepszone warianty cenowe – korzyści dla Twojego biznesu
Sprzedajesz kursy w edycji letniej, jesiennej i zimowej? Nowe rozwiązanie będzie dla Ciebie idealne! Nie musisz kopiować kursu, by stworzyć sezonową edycję.
Celem, który przyświecał nam przy pracy nad wariantami było uporządkowanie i uproszczenie dotychczasowego interfejsu – mówi Dawid Malcherek, Menadżer ds. produktu w Publigo. – Wszystkie nasze działania zmierzały więc do tego, aby klienci mogli nie tylko sprzedawać kursy w wielu wersjach, ale także wykorzystywać poszczególne warianty jako kolejne edycje danego kursu.
Nowy interfejs daje więc możliwość tworzenia edycji jednego kursu bez potrzeby jego duplikowania. Wystarczy, że stworzysz nowy wariant cenowy z określoną datą startu i zakończenia.
Do czego jeszcze możesz wykorzystać warianty cenowe? Wyobraź sobie, że posiadasz kurs, który możesz sprzedawać z różnymi bonusami/dodatkami. Warianty cenowe będą idealne, by stworzyć atrakcyjną ofertę dla klienta, a Tobie ułatwią sprzedaż.
Kurs X może więc kosztować w podstawowej wersji 129 zł, w drugim wariancie cenowym, w pakiecie z konsultacjami 229 zł, a w wariancie trzecim, np. z dostępem do grupy wsparcia lub e-bookiem 329 zł. Brzmi dobrze, prawda?
Jak skonfigurować warianty cenowe w kursie?
Wejdź w menu „Kursy” i wybierz kurs, w którym chcesz ustawić warianty cenowe. Po prawej stronie kliknij w 3 kropki i wybierz opcję „Edytuj”.
Następnie przejdź do interfejsu Opcje cenowe i dodaj swoje warianty klikając w przycisk Dodaj opcję cenową.
Obecnie dostępne typy wariantów cenowych to:
- Bezterminowy, z natychmiastowym dostępem
Umożliwia uczestnikom dostęp do kursu natychmiast po dokonaniu zakupu, a dostęp do kursu nie ma ustalonej daty wygaśnięcia. - Bezterminowy, od określonej daty
Uczestnicy otrzymają dostęp do kursu w wybranym przez Ciebie dniu. Kurs nie ma ustalonej daty wygaśnięcia. - Przez określony czas, z natychmiastowym dostępem
Uczestnicy mają określony okres czasu (np. 30 dni, 90 dni) na ukończenie kursu, po czym dostęp do materiałów wygasa. - Od określonej daty, z ustaloną datą końca
Ty określasz datę, od której uczestnicy mogą zacząć korzystać z kursu, oraz datę, kiedy dostęp do kursu wygasa. - Przez określony czas, od określonej daty
Ten wariant cenowy łączy oba elementy ograniczenia czasowego. Uczestnicy uzyskują dostęp do kursu od określonej daty i wskazujesz, ile czasu mają na ukończenie kursu, np. 30 dni.
Twoi klienci zobaczą opcje cenowe w postaci rozwijalnego pola wyboru.
Brak aktywnych wariantów cenowych w moim kursie – co zrobić?
Obecnie, nowe możliwości dotyczą wyłącznie kursów, które wcześniej miały aktywne opcje cenowe. To ograniczenie jest związane głównie z mechanizmem dostępu do kursu. Dodając warianty cenowe do kursu z już aktywną ceną, uczestnicy, którzy wcześniej zakupili ten kurs, utraciliby dostęp do swoich praw.
W takim przypadku konieczne jest ręczne przypisanie nowego wariantu kursu do kont Twoich kursantów. Ale nie martw się! Pracujemy już nad mechanizmem, który umożliwi automatyczne uruchomienie nowego systemu wariantowego po skopiowaniu istniejącego kursu (o ile nie ma aktywnych wariantów).
To innowacyjne rozwiązanie jest obecnie w fazie rozwoju. Jesteśmy przekonani, że warto na nie poczekać! Będziemy Was informować na bieżąco, gdy tylko nowa funkcjonalność zostanie wdrożona.
Nie obserwujesz nas jeszcze na Facebooku? Nie zwlekaj ani chwili dłużej! A jeśli korzystasz z platformy Publigo, zapisz się koniecznie do naszej zamkniętej grupy wsparcia. Tam regularnie dzielimy się wiedzą i informacjami o nowych projektach.